Morgan Stanley anketine göre müşteri güveni beş ayın en yüksek seviyesine ulaştı
Morgan Stanley(NYSE: HANIM) tarafından Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleştirilen son tüketici anketi, firmanın analistlerinin Pazartesi günü müşterilere sunduğu bir raporda belirtildiği gibi tüketici güveninde belirgin bir artış olduğunu gösterdi.
Aynı zamanda, özellikle yüksek gelirli bireyler arasında tüketici elektroniğine harcama yapma isteğinde de küçük bir düşüş yaşandı. Harcama kalıpları çoğunlukla genel havayı yansıtıyor ve Şubat ayında donanım ürünlerine yönelik harcamalarda olası bir artışa işaret ediyor.
Anket, tüketicilerin kişisel mali durumları konusunda daha olumlu ve ülkenin ekonomik beklentileri konusunda daha az kötümser hale gelmesiyle ABD’deki duyarlılığın “yıl başında genel olarak iyileştiğini” gösteriyor.
Morgan Stanley’e göre rapor, duyarlılığın “Kasım 2023 sonu anketimize kıyasla 5 puan artışla” 5 ayda görülmeyen bir zirveye ulaştığını belirtiyor.
Analistler raporda şu sözlere yer verdi: “Ocak 2024’teki duyarlılık artışının hemen hemen tüm gelir düzeylerinde gözlemlendiğini, yalnızca yüksek gelirlilerin Ocak ayında biraz farklı bir duyarlılık gösterdiğini belirtmek isteriz.”
Bu gelişme, 2021 yazından bu yana en yüksek noktasına ulaşan Michigan Üniversitesi Tüketici Duyarlılığı Endeksi’nde gözlenen yükseliş eğilimini sürdürüyor. Buna paralel olarak Morgan Stanley’nin Yüksek Gelirli Tüketici Değişken Endeksi (MSHICV) de tırmanarak en düşük seviyesinden %15 yükseldi. 2022 yazına gelindiğinde.
Bu olumlu değişiklik, MSHICV ile dünya çapındaki tüketici donanım harcamaları (yaklaşık 0,70) arasındaki güçlü korelasyon göz önüne alındığında değerlidir ve ABD tüketicisi için daha olumlu bir tahmine işaret etmektedir.
Raporda, “Sonuç olarak, ekonominin durumuyla ilgili bazı endişeler devam etse de ABD tüketicisinin durumunun önceden düşünülenden daha iyi olduğu sonucuna vardık” denildi.
Bu nedenle analistler, tüketici inancındaki artışın yakın gelecekte donanım harcamalarının artmasına yol açacağını varsayıyor. Ancak olumlu duyguları sürdürmenin anahtarı, bunların zaman içinde devam etmesidir.
Ekip, “Bu nedenle, Ocak 2024’te tüketici duyarlılığındaki yaygın artış nedeniyle, önümüzdeki ay tüketici elektroniği satın alma niyetlerinde bir artış gözlemlemeyi bekliyoruz” dedi.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.